Günümüzün büyük bölümünün geçtiği hatta evimizden daha fazla vakit geçirdiğimiz ofislerimizin temizliği her zaman en önemli konulardan birisiydi. Yanlış temizlik yöntemleri nedeniyle alerjiler başta olmak üzere pek çok rahatsızlığa sebep olan ofis temizliği, COVID-19 süreciyle birlikte çok daha hayati ve çok daha özen isteyen bir hale geldi.
Ofiste olduğumuz günlerin sağlığımız için ayrıca bir tehditte dönüşmemesi içinse tesis yönetimi ve temizlik şirketlerine korona önlemleri kapsamında ofis temizliği ve dezenfeksiyonu konusunda büyük görev düşüyor. Uzmanı oldukları temizlik ve dezenfeksiyon yöntemleri, ofislerde virüsten korunmanın en güvenli yollarının başında geliyor.
Peki; iş yerinde, ofislerde COVID-19’a karşı doğru ofis temizliği nasıl yapılır?
1. Ofis Temizliğine Girişten Başlayın
Pek çoğumuz ofis temizliğinin sadece bina içinde olduğunu düşünüyoruz. Ancak dezenfeksiyona daha binaya girmeden başlamak gerekiyor. Kişiler için güvenlik noktalarında dezenfektanların konulması, iş giriş ve çıkış saatlerinde kapıların açık tutularak bu alanlara temasın azaltılması, giriş alanlarının profesyonel iş yeri temizlik şirketlerince temizlenmesi, kart okutma alanlarının gün içinde düzenli dezenfekte edilmesi önemli.
2. İş yeri Temizlik Periyodunuzun Sıklığını Arttırın
Koronavirüsün asıl tehlikesinin hızla yayılmak olduğu, aslında dayanıksız bir virüs olduğu artık biliniyor. Bu nedenle temizlik yaparken ağır kimyasallar değil, düzenli ve sık temizlik yapmak diğer bir deyişle “disiplin ve temizlik kalite prosedürleri” önem kazanıyor. İş yerinde temizlik sıklığının, temasın yoğun olduğu alanlardan daha az olduğu alanlara göre düzenlenmesi gerekiyor. Öncelikle asansörler, kapı kolları, elektrik duyları, koltuk kolları, çalışma masaları, dolap ve çekmece kolları, su sebilleri, fotokopi makinası gibi elektrikli aletlerin yüzeyleri (özellikle düğmeler gibi sık kullanılan yerleri), merdiven korkulukları ve trabzanları en sıklıkla temizlenmesi gereken yerlerin başında geliyor.
3. Ofis Masası Temizliğinde “Az Eşya Çok Hijyen” Kuralına Uyun
Çalışma masalarımız hayatımızın bir özeti gibi… Fotoğraf çerçeveleri, kalemler, notlar, biblolar, kâğıt tutacakları, dosyalar, kalemlikler, not kâğıtları ve daha pek çok şey masamızda yer alıyor. Araştırmalar dağınık çalışma masalarının iş performansımızı kötü etkilediğini kanıtladı. Şimdi ise masalarımızın üzerinde bulunan her şey birer ekstra temas alanı…
COVID-19 sürecinde masanızda bulunan bu eşyaları minimuma indirmek hem temizlik şirketinin veya görevlisinin daha hijyenik bir temizlik yapmasını sağlayacak hem de sizin temas ettiğiniz yüzeyi azaltacaktır. Aynı şekilde kâğıt bardak kullanımı ya da kendinizin düzenli olarak yıkayacağı kişisel bardak kullanımı da, hijyenin sağlanması için dikkat edilmesi gereken konulardan birisi…
4. Ofislerde Halı ve Parke Temizliğini İhmal Etmeyin
Koronavirüsün yüz, burun ve ağız gibi yüze yakın alanlardan bulaşması hepimizin gözünü, yüzümüze yakın, elimizin değdiği alanların temizliğine çevirmesine neden oldu. Ancak ofislerde halı temizliği ve yer temizliği de bir o kadar önem taşıyor. Diğer ofis temizlik yöntemlerinde olduğu gibi halı ve parke kaplı alanların temizliği de daha sık yapılmalıdır. Düzenli olarak halıların süpürülmesi, parke alanların doğru temizlik malzemeleri ile temizlenmesi ve sonrasında temizlik yapılan alanların mümkünse havalandırılması önemli.
5. Ofisler Neyle Dezenfekte Edilir?
Profesyonel ofis temizliği yaparken farklı temizlik kimyasalları kullanılabilir. Bu kimyasallar temizliğin yapıldığı alana göre belirlenir ve dozajı ayarlanır. COVID-19 sürecinde ise günlük ofis temizliği için dezenfektan içeren temizlik kimyasalları tercih edilmelidir.
Genel temizlik içinse haftada bir, yoğunluğun az olduğu hafta sonları tercih edilebilir. Tüm bina için bir hacim dezenfeksiyonu ve bunu takiben detaylı temizlik yapmak doğru olacaktır.