Kaliteli bir yaşamın sırrı şüphesiz ki sağlıktan geçiyor. Yeni çağın odağı olan bireysellik, sağlığa olan bakışımıza da yansıdı. Hastalandıktan sonra iyileşmeye yönelik olan yöntemler bir kenarda dursun, şimdi yeni anlayışımız önleyici sağlık yönünde gelişiyor. Daha sağlıklı beslenmekle başlayan bu yaşam konsepti, düzenli spordan ruhsal çalışmalara; kişisel gelişimden içsel yolculuklara uzanan detaylı bir alan…
Bu çağın bakış açıcısının temeli sağlıklı ve doğru beslenme… Katkı maddeleri ve şekerle lezzetlendirilmiş ürünlerle dolu market rafları içinde gerçek bir yiyecek bulmak giderek zorlaşıyor. Buda bizlerin daha sağlıklı olan taze, yaş sebze- meyveye yönlenmesinin en önemli sebebi… Ancak bu noktada bazı terimsel karışıklıklar da artık hayatımızda… Bunların en başında “doğal” ve “ organik” kavramları var.
Doğal ürünler ve organik ürünlere pazarlarda, marketlerde ve sıkça online sitelerde/ online çiftliklerde rastlıyoruz. Peki, hangisini tercih etmek gerekiyor? Hangisi daha sağlıklı ya da gerçekten böyle bir ayrım var mı?
Doğal dediğimizde aklımıza hiçbir şekilde katkı maddesi içermeyen gıdalar geliyor. Ancak bu çok da doğru değil. Doğal denildiğinde kast edilen şey; ilgili ürünün yapay tatlandırıcı, renk ve sentetik katkı içermediği… Evlerimizin balkonlarında saksılarda yetiştiğimiz minik domateslerde bu gruba giriyor; seralarda üretilen domateslerde… Bir ürünün doğal olduğuna dair herhangi bir sertifikalandırma ya da kontrol merkezi bulunmuyor.
Bir ürünün organik olması ise çok daha teknik ve belgelerle kanıtlanabilir durumda… Organik üretimi temelinde hiçbir kimyasal maddenin ve ilacın kullanılmadığı, çevreye ve sağlığa zararsız bir üretimi amaçlıyor. Bir ürünün organik olabilmesi için sertifikalanma süreci en başından yani tohum ve topraktan başlıyor. Gübre/ gübreleme, kullanılan böcek ilaçlarının doğallığı, yetişmiş ürünün denetlenmesi, ürünün işlenmesi ve paketlenmesi süreçlerinin her aşamada kontroller ve sertifikalarla ilerliyor.
Bu kontrollerin sonucunca verilen organik sertifikasının yanı sıra ürüne eklenen “Organik Tarım - Türkiye Cumhuriyeti” logosu ise son tüketici için en önemli yönlendiriciler.